آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» برگزار شد 
کد خبر: 4173924
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸

آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» برگزار شد 

آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور نویسنده اثر و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» برگزار شد به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، آئین معرفی و خوانش کتاب «هزار چم» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با حضور محمد کردبچه، نویسنده اثر و حجت‌الاسلام والملسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در استودیو کتاب برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کردبچه، نویسنده کتاب «هزار چم» با اشاره به مطلع «کتاب عشق را جز یک ورق نیست»  از غزلیات پروین اعتصامی گفت: خاطرات‌نویسی نقل بیان فرهنگ‌ها و شیوه‌های زندگی برای نسل حاضر و الگوسازی برای نسل آینده است. مشوق من برای نوشتن این اثر، کتاب «سیاحت شرق» اثر آقا نجفی قوچانی بود که بارها و بارها آن را خوانده‌ام.

وی افزود: در این کتاب تلاش کرده‌ام تجربیات 60 ساله خود را در حد توان به تصویر بکشم و یکی از مؤلفه‌های مهم در این کتاب، خاطرات کودکی است، خاطراتی که تا ابد از ذهن انسان پاک نمی‌شود. 

کردبچه به بیان برخی از خاطرات دوران کودکی خود پرداخت و اظهار کرد: 200 صفحه این کتاب به وضعیت شهر تهران در دوران کودکی بنده اختصاص دارد و در واقع این کتاب به نوعی بیانگر وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر تهران در زمان‌های دور است.

وی در خصوص انتخاب نام کتاب، بیان کرد: «چم» به معنای پیچ و خم است و اشاره به این دارد که برای پیشرفت در زندگی باید «هزار چم» را گذراند. 

نویسنده کتاب «هزار چم» به ارائه بیوگرافی از خود پرداخت و افزود: «هزار چم» چهارمین تألیف من است و آثار من تا به امروز شامل کتاب‌های «عبد شکور»، «گناه، هبوط از انسانیت»، «ازدواج پیوند دلها: بایدها و نبایدها» و یک رمان به نام «تونل هشتم» است. یکی از آثار مؤثر در مسیر نویسندگی خوانش بارها و بارها کتاب «مادام بوواری» اثر گوستاو فلوبر است. این اثر کتاب مقدسی برای نویسندگان برای رسیدن به پختگی و تجربه است، همچنین کتاب «شما که غریبه نیستید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی نیز می‌تواند در ابتدای مسیر نویسندگی کمک فراوانی کند. 

محمد کردبچه سخنان خود را با شاه بیتی از حضرت حافظ با مطلع «ما بدان مقصدِ عالی نتوانیم رسید/هم مگر پیش نَهَد لطفِ شما گامی چند» به پایان رساند.

کتاب «هزار چم» اثر محمد کردبچه توسط انتشارات پیام آزادی تهران در 338 صفحه به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha